A taste of industry 4.0: Routeco Netherlands en Wiegers Process Innovations ontwikkelen een smart machine demo center

PERSBERICHT

Best, 23 juni  – Routeco Netherlands en Wiegers Process Innovations hebben hun technische krachten gebundeld en zijn in eigen beheer een Smart Machine Demo Center aan het ontwikkelen die dit najaar wordt onthuld.

Voor het Smart Machine Demo Center wordt door de partners een ‘Smart Accurate Depositing Machine’ ontwikkeld, deze kan met uiterste precisie vullingen zoals karamel, jam, crème, pindakaas of een yoghurtlaagje op koekjes depositen.

Door de ingezette technieken zoals de remote access oplossingen van IXON en augmented reality met Emulate 3D van Rockwell Automation in combinatie met de Microsoft Hololens, is deze machine toekomstbestendig en past volledig in de IIoT sferen van deze tijd. Deze sferen kun je letterlijk proeven in het Smart Machine Demo Center bij Routeco in Best, waar je een volledige tour kunt boeken langs alle mogelijkheden en functionaliteiten van de machine en Industry 4.0.

Luc op den Buijsch (Country Director Routeco NL), vult aan: “Wij willen aan de hand van dit IIoT (Industrial Internet of Things) praktijkvoorbeeld een laagdrempelig stappenplan bieden naar industry 4.0. Laatstgenoemd is een containerbegrip geworden, maar waar en hoe begin je? Hoe past industrie 4.0. bij jouw bedrijf? Welke oplossingen zijn er? Antwoord op deze vragen vind je in ons smart machine demo center. Ook laten wij als Routeco zien dat wij onze klanten volledig kunnen ondersteunen in hun verdergaande digitale transitie, van planning tot de engineerings-en constructiefase.”

Voor beide partijen een unieke showcase die zowel de toegevoegde waarde van Routeco benadrukt als de innovatieve expertise (what’s in a name) van Wiegers Process Innovations. Paul Wiegers (technisch directeur WPI) geeft aan: “Wij bouwen nu machines voor de Baking, Confectionary en Dairy industry. Maar de markt verschuift en vraagt andere vullingen zoals vezels, vitamines, vegan of vlees. Voor ons is dit een heel mooie manier om inzicht te bieden dat er veel meer mogelijk is binnen de procesautomatisering.”

• Komende periode zullen de partners verder werken aan de ontwikkeling van de Smart Accurate Depositor en de implementatie van de nieuwste hoogstaande technieken. Via de LinkedIn-pagina’s van Routeco Netherlands en Wiegers Process Innovations zal het proces en alle updates hierover gedeeld worden – stay tuned!

Over Wiegers Process Innovations

Wiegers Process Innovations (WPI) is in 2003 opgericht door Paul en Joukje Wiegers met als doel in te spelen op de wensen van klanten die niet konden worden bereikt met hun bestaande apparatuur of andere producten op de markt. Daarnaast biedt WPI innovatieve oplossingen aan haar klanten om de arbeidskosten aanzienlijk te verlagen en de productkwaliteit te verbeteren.

Over Routeco Netherlands

Routeco werd opgericht in 1978 en is een private onderneming. Sinds 2014 is het bedrijf onderdeel van Sonepar, een van de wereldleiders in de distributie van elektrische producten. Routeco opereert als een aparte business unit binnen Sonepar Northern Europe. Sinds 1978 heeft Routeco zichzelf ontwikkeld als een van de leidende distributeurs van industriёle automatiserings- en besturingsproducten. Na een indrukwekkende periode met aanhoudende groei heeft Routeco in Groot-Britanniё een omvangrijk netwerk van saleskantoren ontwikkeld met zo’n 250 personeelsleden.

Het bedrijf is gegroeid door zich te focussen op het leveren van de allerbeste producten van toonaangevende, wereldwijde producenten in combinatie met een hele range van additionele, value-added diensten. In 1998 werd Routeco GmbH opgericht om de Oostenrijkse markt te kunnen voorzien van producten voor industriёle besturing, automatisering en procestechnologie. Vergelijkbare activiteiten gingen in 2013 in Nederland van start. Vanaf april 2020 bedient Routeco ook de Belgische en Luxemburgse markt.

Posted: 23-6-2021 13:52:47 by Sharon Scheepers | with 0 comments