Op zoek naar betrouwbare connectiviteit voor je well pad toepassing?

ProSoft-Blog-groot-ezgif-7-d75398d4bac3.jpg
In deze blog gaat ProSoft Technology het hebben over protocol connectiviteit en wireless radios voor well pad toepassingen.

Protocol Converters en In-Rack Flow Computers

Met on-site apparatuur, variërend van je PAC en generator tot slimme transmitters en chromatografen, is de kans groot dat je toepassing een verscheidenheid aan industriële protocollen heeft die moeten worden aangesloten.

De omvang en complexiteit van olie- en gastoepassingen - of het nu gaat om zoutwaterverwijdering, LACT-skids, inzameling, boren, raffinage of transport - maken het voor gebruikers onmogelijk om één technologie of platform te gebruiken. Elk onderdeel heeft informatie die naar je PAC- of SCADA-systeem moet worden verzonden, waardoor real-time protocolconversie en gegevensoverdracht een must zijn.

In-chassis en gateway protocol converters bieden een verscheidenheid aan opties voor de apparatuur van je well pad toepassing. Veelgebruikte protocollen voor olie- en gasinstallaties zijn EtherNet/IP™, Modbus®, DNP3, HART, ASCII, Siemens® Industrial Ethernet, IEC 61850 en IEC 60870.

Ondertussen kunnen in-chassis flowcomputers voor ControlLogix® and CompactLogix™ de data van je LACT-toepassing rechtstreeks in je PAC brengen, waardoor er geen standalone modules of meet RTU's nodig zijn.

Draadloze Connectiviteit

Kabels trekken door een olie- en gasbedrijf is voor niemand leuk. En dan is er nog het extra onderhoud wanneer er nieuwe apparatuur wordt toegevoegd.

Industrial wireless radios leveren real-time gegevens van uw wellpad-toepassing en koppelen gedistribueerde I/O om een betrouwbare verbinding te garanderen. Dit netwerk van 802.11-radio's kan de robuuste communicatie bieden die wellpad-toepassingen vereisen. Voeg een masterradio toe in het controlehuis of een andere centrale locatie, en verbonden toegangspunten over uw hele site om elk onderdeel te verbinden. Maak je je zorgen over stof of hoge temperaturen? Er zijn weerbestendige radios verkrijgbaar.

Het gebruik van draadloze radio's is ook voordelig wanneer je toepassing wordt uitgebreid. Ze zijn een schaalbare optie met een snelle installatie - en je hoeft geen sleuven te graven of kabels te leggen.

Pro tip: het ontwerpen van een industrieel draadloos netwerk kan een hele onderneming zijn. Contacteer een expert voor hulp!

Connectivity Toolkit

Kom meer te weten over de oplossingen waarmee je  elk onderdeel van je well pad toepassing kunt aansluiten:

Bekijk ProSoft Technology producten in onze webshop

Posted: 21/07/2021 7:41:45 by Sharon Scheepers | with 0 comments